Login


         

Søg



Hotline

Her kan du se udvalgte spørgsmål som vores hotline-abonnenter har stillet, og som vi mener kan være fagligt interessante for andre.

Vores hotline er åben i hverdagene mellem 9.00 og 15.00 på telefon 70 10 70 12 eller via mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

CVR nummer i erklæringer

Spørgsmål: Er det kun erklæring med sikkerhed der skal indeholde vores CVR nr. (revision, udvidet gennemgang) eller er det også review og assistance?

Læs mere...

Kundeaftaler

Spørgsmål:

1. Skal kundeaftale ( både på revisions og assistanceopgaver) underskrives hvert år?

2. Er det korrekt, at tiltrædelsesprotokollat skal fornys hver 5. år medmindre der sker ændringer i ejerkredsen?

Læs mere...

Udbytte mere end 6 måneder efter - ingen mellembalance

Spørgsmål: Jeg har en kunde der er underlagt revision, som har udloddet ekstraordinært udbytte mere end 6 måneder efter balancedagen uden en gennemgået mellembalance. Medfører denne overtrædelse supplerende oplysning? Jeg kan ikke umiddelbart se at §183 er nævnt i straffebestemmelserne?

Læs mere...

Kan vi revidere årsrapporten fortsat?

Spørgsmål: Efter at årsregnskabsloven er ændret, reviderer vi fortsat hele årsrapporten, altså årsregnskabet + ledelsesberetningen. Kan vi så ikke bare i påtegningen skrive, at vi har revideret årsrapporten (som hidtil)?

Læs mere...

Datterselskab med fravalgt revision

Spørgsmål: Hvis et datterselskab har fravalgt revision, giver dette så anledning til omtale i moderselskabets regnskab – i givet fald hvor/hvordan – evt. i påtegningen? Hvor meget skal man som revisor for moder lave i datter for at kunne revidere moder?

Læs mere...

Værktøjer til Hvidvask