Hotline
Her kan du se udvalgte spørgsmål som vores hotline-abonnenter har stillet, og som vi mener kan være fagligt interessante for andre.
Vores hotline er åben i hverdagene mellem 9.00 og 15.00 på telefon 70 10 70 12 eller via mail Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
CVR nummer i erklæringer
- Oprettet: Torsdag, 10. marts 2016 08:30
Spørgsmål: Er det kun erklæring med sikkerhed der skal indeholde vores CVR nr. (revision, udvidet gennemgang) eller er det også review og assistance?
Kundeaftaler
- Oprettet: Tirsdag, 08. marts 2016 09:00
Spørgsmål:
1. Skal kundeaftale ( både på revisions og assistanceopgaver) underskrives hvert år?
2. Er det korrekt, at tiltrædelsesprotokollat skal fornys hver 5. år medmindre der sker ændringer i ejerkredsen?
Udbytte mere end 6 måneder efter - ingen mellembalance
- Oprettet: Tirsdag, 23. juni 2015 08:00
Spørgsmål: Jeg har en kunde der er underlagt revision, som har udloddet ekstraordinært udbytte mere end 6 måneder efter balancedagen uden en gennemgået mellembalance. Medfører denne overtrædelse supplerende oplysning? Jeg kan ikke umiddelbart se at §183 er nævnt i straffebestemmelserne?
Kan vi revidere årsrapporten fortsat?
- Oprettet: Onsdag, 17. marts 2010 17:00
Spørgsmål: Efter at årsregnskabsloven er ændret, reviderer vi fortsat hele årsrapporten, altså årsregnskabet + ledelsesberetningen. Kan vi så ikke bare i påtegningen skrive, at vi har revideret årsrapporten (som hidtil)?
Datterselskab med fravalgt revision
- Oprettet: Lørdag, 09. januar 2010 13:13
Spørgsmål: Hvis et datterselskab har fravalgt revision, giver dette så anledning til omtale i moderselskabets regnskab – i givet fald hvor/hvordan – evt. i påtegningen? Hvor meget skal man som revisor for moder lave i datter for at kunne revidere moder?